Crea Diem - Skapa Dagen

Friskförklad. Av mig själv i alla fall. Har nästan inget ont i halsen alls idag (hade lite ont på morgonen)... Så hade velat gå och jobba imorgon. Dock var min tid för morgondagen redan ordnad :( Så blir en vila dag till. Förvisso kan det vara bra så jag inte blir dålig igen på en gång. Men är trött på soffan och alla tråkiga tv-program som visas under dagarna nu.... Utråkadtjej.se! Tar i alla fall igen lite timmar i helgen. Vem har råd att vara sjuk liksom?
Precis käkat lite med älsk och pappa (som är här och jobbar lite). Blev hemgjorda chivapichi (stavas) i pitabröd med grönsaker och såååås! Mumma :)
Och nu bli det tv och soffläge för oss.
Tycker att det kan vara jul-veckan nu! Sen kan det bli sommar. Tänk vad mysigt med jul. Fast nu för tiden är det roliga mest att köpa jul-klapparna (speciellt nu när Emilia är med i bilden, Dennis dotter). Saknar den där kännlan man hade när man var liten. Upprymd, längtan och förväntan. Att inte kunna sova kvällen innan för att man är så pirrig i kroppen. Synd att den kännslan försvinner med åren, detsamma med sin egen födelsedag. Man prioriterar på så sjukt annorlunda sätt så fort man börjar växa upp. Fötterna hamnar på jorden och man börjar förså vad som är viktigt här i livet och saker man längtar efter är inte födelsedags morgonen med tårta och presenter längre. Utan snarare att man längtar efter en hyffsad lön varje månad. Att få upp en ny tapet i sitt eget hem. Att köpa något som man är i behov av (som en ny tvätt eller diskmaskin) Jag menar hur kul är det egentligen?
Vuxen livet? Vad var det jag såg så mycket fram emot när jag var yngre?...
Later!
Sorsa I Miss U MIN Hjärta<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0